SYMBOL CYFROWY 422402
OPIS:
Nauka trwa pięć lat. W trakcie nauki uczeń ma możliwość uzyskania dwóch kwalifikacji. Egzamin z pierwszej kwalifikacji odbywa się pod koniec trzeciej klasy . Egzamin potwierdzający drugą kwalifikację odbywa się pod koniec I semestru klasy piątej .
Technik hotelarstwa w swej pracy zawodowej organizuje, planuje i koordynuje wszelkie usługi związane z hotelarstwem w hotelach. Obsługuje gości zgodnie ze standardami, przyjmuje zamówienia, pilnuje rezerwacji oraz płatności. Powinien być przygotowany również do obsługi gości typu VIP. Może organizować wszelkie atrakcje związane z pobytem w hotelu: zawody sportowe, rekreacja, turystyka. Technik hotelarstwa powinien promować swój hotel i umieć analizować rynek konkurencji. Jego obowiązkiem jest dbanie o jak najlepszy wizerunek swego miejsca pracy i zadowolenie gości na jak najwyższym poziomie. Musi przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, znać zasady postępowania przeciwpożarowego w razie zagrożenia oraz dbać o sprawy sanitarno-epidemiologiczne.
W trakcie nauki uczeń realizuje przedmioty w kształceniu teoretycznym, jak i praktycznym. Są to m.in. organizacja pracy w hotelarstwie, działalność w recepcji, usługi żywieniowe w hotelarstwie, marketing usług hotelarskich, podstawy działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego, techniki pracy w hotelarstwie, obsługa konsumenta czy też język angielski w hotelarstwie.
Praktyki zawodowe odbywają się w klasie drugiej oraz w klasie trzeciej. Możliwość wyjazdu na praktyki zagraniczne.
PRZEDMIOTY W ZAKRESIE ROZSZERZONYM:
- geografia
KWALIFIKACJE:
- HGT.06. Realizacja usług w recepcji
- HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA:
- Hotele
- Ośrodki wypoczynkowe, pensjonaty, zajazdy
- Zakłady uzdrowiskowe, schroniska, obiekty bazy noclegowej
- Baza lotnicza, promowa, żeglugowa, kolejowa